Rowery dotarły do Gdańska w terminie 1 roku od podpisania umowy na system rowerowy. Na razie to tylko kopie z tradycyjnym napędem.
Na jakim etapie jest Mevo 2.0 rok po podpisaniu umowy?
Jak dotąd do Gdańska dotarły trzy rejsy z łącznie około 100 w pełni naładowanymi e-rowerami. Niedługo potem zostaną dostarczone, więc wkrótce powinniśmy móc zwiedzać to wspaniałe miasto na rowerze.
Aplikacja jest obecnie aktualizowana o bardziej zaawansowane usługi dla użytkowników z 16 gmin OM GGS. Aktualizacja obejmie inne kluczowe elementy systemu informatycznego, obsługi klienta oraz systemów serwisowych. Negocjacje lokalizacji ponad 50 stacji ładowania akumulatorów są na zaawansowanym etapie. Rozpoczęliśmy kompletowanie zespołu zarządzającego systemem i przenieśliśmy się ze starej siedziby do przemysłowej części Gdańska.
Więcej o rowerach i systemie
- Rowery będą miały 7-biegową przekładnię (tradycyjne) lub 3-biegową (rowery ze wspomaganiem elektrycznym). Zwykły rower waży 22 kg, elektryczny niecałe 33. Niezależnie od rodzaju napędu, pojazdy będą wyposażone w zintegrowane hamulce tarczowe na przednim kole, koła o średnicy 26 cali będą miały opony z wkładką antyprzebiciową. Na kierownicy zamocowane zostaną koszyki o pojemności min. 10 litrów z zabezpieczeniem przewożonego bagażu z pięciu stron.
- Bateria w nowym modelu “elektryka” znajduje się w ramie (poprzednio w bagażniku nad tylnym kołem). Panel z diodami informującymi o stopniu jej wyczerpania umieszczono na kierownicy. Przy pełnym naładowaniu bateria pozwoli na pokonanie 100 km (poprzednio rowery miały zasięg 60 km).
- Punkty ładowania baterii powstaną w każdej gminie.
- Nowe Mevo będzie działało w systemie 9+3: od marca do listopada (przez 9 miesięcy) dostępne będzie 100 proc. floty, a od grudnia do końca lutego (przez 3 miesiące) – 50 proc.
Ile rowerów w systemie Mevo 2.0?
Pamiętajmy – nasz kontrakt obejmuje 14 samorządów (Gdńsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański-Tczew, Sierakowice-Rumia), Kolbudy i Kosakowo.
Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot zaakceptowała w tym roku zmianę, której celem jest zapewnienie, aby wszystkie pojazdy Mevo 2.0 były fabrycznie nowe. CityBike Global to firma założona w Polsce z myślą o bezpieczeństwie. Z powodu ograniczeń finansowych firma zbankrutowała, a ich rowery zostały sprzedane firmom zagranicznym. Mimo że stary system rowerowy nie był tak praktyczny, firma z Barcelony postanowiła zacząć od zera, kupując całą nową flotę rowerów i udostępniając je online.
W momencie pełnego uruchomienia systemu mieszkańcy będą mieli do dyspozycji 3099 rowerów elektrycznych i 1000 rowerów. Gdy system będzie aktywny, będą miały 368 stacji elektrycznych i 2226 tradycyjnych stacji rowerowych.
Źródło: gdansk.pl